söndag 29 augusti 2010

LCHF Frukost

Jag laddar upp många bilder med "inspiration" på frukost, lunch och middag i LCHF anda. Mest för att när jag började (för tre veckor sedan) så kände jag att det var torrt med inspiration där ute. Så jag laddar upp många bilder så jag förhoppningsvis kan ge ideér åt någon därute. Igår åt jag exempelvis, har ingen bild men, ett stekt ägg, 1,5 paket knaperstekt bacon, ½ paket stekt halloumi, och lite vita bönor i tomatsås och lite rostad lök.

Dagen före det åt jag detta till frukost, och ni får ursäkta bilden, det ser inte så aptitligt ut. Ofta lägger man upp maten för att ta kort på den, och sedan äta den. Ibland lägger jag upp mat med målet att bara äta den och inte fotografera den. Och när jag då ändå tar fram kameran och knäpper en bild, så är det inte alltid maten ser supergod ut.

Ett stekt ägg, många skivor god prästost, gurka, en kokostopp, en klick jordnötsmör samt en skål med turkisk yoghurt/vispgrädde med hallon (och pyytteelite mörk sirap för sötma, ja vet, inte bra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar