fredag 10 december 2010

någon annan som lagar maten

Här hemma är det jag uteslutande som lagar mat. Vissa dagar är det kul, andra inte. Jag har, precis som alla andra, en vardag som jag måste hinna med. Och faktum är, de andra här hemma har bara jobb eller skola, men jag har både och!!

När jag åker bort för en helg eller liknande, till pojkvännen exempelvis, så ser kylskåpet exakt likadant ut när jag åker som när jag kommer hem. Ganska tragiskt. De andra familjemedlemmarna i hushållet har blivit på tok för lata och bortskämda. Så när jag är hemma så äter dem inte alls (!) eller så köper dom mat någonstans ifrån. Suck!

Men ibland får faktiskt jag maten lagad för mig när jag är hemma. Fast inte av de andra familjemedlemmarna utan någon pizzabagare/ thaikock eller liknande. Dvs det händer, sällan, att vi köper mat även när jag är hemma.


Då kan det bli allt från pizza, till vårrullar från thaihaket på hörnet (mums!) eller lite gräddig pasta med fläskfilé och champinjoner (+ deras starka tzatsiki, fastän det är såå lätt att göra egen). Det är ganska skönt att bli serverad mat ibland! Och jo, visst händer det att mammas fästman eller rentav mamma slänger ihop lite mat, men det är väldigt sällan. Min pojkvän däremot, han lagar mat! Vi brukar hjälpas åt när vi är där.Vi äter nog kyckling 8/10 ggr hemma hos honom. Det bara blir så.

Så nu vet ni det ;) Och nej jag är inte arg eller bitter!! :)

2 kommentarer:

  1. Ser gott ut :) Kan du inte ge lite tips på vegetrarian mat?

    SvaraRadera
  2. Sophie: Jaa det är gott med köpemat ;) Jo jag kan köra lite vegtips. Men det får nog bli precis efter nyår!

    SvaraRadera