söndag 12 december 2010

Sun Wall Göteborg

Jag och min pojkvän brukar gå till en restaurang som heter Sun Wall som ligger i centrala Göteborg. Där serveras kinamat med allt vad det innebär: Grytor: biff med bambuskott, stark currygryta, wokade grönsaker i sås, kyckling med röd curry och limeblad. Ris, vårullar, friterade kycklingvingar -farligt goda-, friterade räkor/fisk/kyckling/biff, de har två av alternativen framme åt gången. Sedan har dom även sötsur sås, currysås, soyasås. Sushi med diverse tillbehör finns och enligt min pojkvän är det gott. Sedan har dom ett salladsbord med diverse vanliga grönsaker - tomat, gurka, majs, ananas, isberg, pizzasallad och Rhode Island sås.

Buffé på vardagar 11-16 kostar 70 kr, och då ingår 12 rättersbuffé med sushi och salladsbar samt vatten.

Av mig får de 4 av 5. Det finns mycket att välja på och dom fyller på i bra takt, men ibland är salladsbaren inte helt fräsch.

För er som bor i Göteborg och känner till Fröken Olson, så kan jag berätta att Sun Wall ligger precis bredvid.


Östra larmgatan 10
411 07 Göteborg
Telefon: 031-156020
www.sunwall.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar