fredag 17 december 2010

nya och gamla favoriter såhär års

Jag har sååå mycket jag testat nu på sistone, så om jag skulle ge alla varsitt inlägg(dvs dag) så skulle jag inte bli klar förrens februari. Så här kör jag några tips! Tolv härliga julfavoriter:
  1. Saffrans skorpor. En ny favorit här hemma.
  2. Rocky road. Klassiker snart ju!
  3. De godaste saffransbullarna ever. Så är det bara. Punkt. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen för att jag testade receptet.. Lär bli många promenader i januari för min del..
  4. "Vanliga" lussekatter. De är goda också :)
  5. Kladdpepparkaka med lingongrädde. Mysigt adventsfika.
  6. Ljusugnsbröd. Väldigt gott, passar bra till sill.
  7. Rödkålssalladen, som hjälper magen i dessa frosstider!
  8. Julköttbullar. Men vill du göra som jag, minska på kryddpepparn och tillsätt en pressad vitlöksklyfta och dubblera senapen. Blev bra :)
  9. Köttbullar igen. En annan sort.
  10. Knäckebröd. Goda.
  11. Mina prinskorvar. Så goda!
  12. Lakriskolor. Fantastiska och beroendeframkallande. Min upplyxade variant kommer på recept imorgon :)

Tjing! Nu ska jag och pojkvännen ut på restaurang. Fyra år har vi varit tillsammans. Helt fantastiskt <3 Recension på restaurangen kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar