tisdag 3 maj 2011

glass och läsning

Innan jag reste iväg till Spanien hann jag läsa ut två böcker som jag velat läsa länge och hört mycket gott om. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann samt Eat, Love, Pray gjorde mig inte det minsta besvikna. Båda i en genre som jag inte vanligtvis brukar läsa. Jag slukar för det mesta deckare/kriminaldrama-böcker och ibland en och annan chick-lit. Så med mig till Spanien fick Dödergök följa med. Faktiskt lite besviken, inte alls lika bra som ettan Smuts, vilket gjorde att jag inte ens hann läsa ut boken på en vecka. Blev klar dagen efter vi kom hem. Vilket är väldigt långsamt för att vara jag. Hade jag slukat boken snabbare, som jag ofta då gör, så hade jag även hunnit med att läsa Obamas Min far hade en dröm, men nu när jag kommit hem väntar ju skola och arbete, så Amerikas president får fint vänta på hyllan tills dagen efter min sista tenta. I'm sorry, mister President.

Förresten, i glaset, som slukades samtidigt som jag (inte) slukade min bok, fanns vaniljglass och citronsorbet. Mina två favoritsorter när det kommer till glass. Inget jag egentligen tänkt så mycket på, men med tanke på att jag ofta väljer just någon av dessa när det vankas glass, eller det faktum att när jag blir sugen på glass så vill jag ha någon av de smakerna, så hamnar de på topplistan. En sak som gör att jag vill åka till Italien typ alltid är just citronsorbet. Bara tanken på den glassen gör mig religiös..... Mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar