fredag 20 maj 2011

snabb middag


Detta åt jag till middag i måndags. Jag fick för mig att ge mig ut på mitt livs första (seriösa) joggingrunda direkt efter skolan och innan jobbet. Jag hade 1 timme och 10 minuter på mig mellan hemkomst och avgång med bussen till jobbet. Och på den tiden gick jag ut och sprang. Jättesmart. Och eftersom det var min första löprunda ever så trodde jag inte att jag skulle orka springa så länge = dvs jag skulle hinna hem och fixa en någorlunda middag innan jobbet. Men jag sprang i otroliga 32 minuter. Väldigt chockad att jag orkade det. Och jag sprang 4.7 kilometer. Helt otroligt nöjd. Säkert skitkasst enligt någon som springer ofta, men för mig som gjorde det för första gången så är det en hög siffra. Är det någon läsare där ute som har någon koll på hur bra/kass jag faktiskt var på den tiden och sträckan? Skulle vara kul att veta.

Nog tjötat. Jag kommer hem 16:40, efter löprundan, och bussen gick 17:15. Okej jag är världsbäst på att vara snabb. På riktigt alltså. Jag kan vakna kl 8 och gå på bussen tio över, och då tar det ändå 3 minuter att gå till hållplatsen. Men genomsvettig och illröd i ansiktet, tom i magen, trött, och opackad väska inför jobbet så kändes det inte jättekul att börja sätta igång och stressa direkt efter löprundan. Men jag hann. Det tack vare min kära sambo som kokade torsken åt mig.

Jag åt kokt torsk, kokta minimorötter och purjolök samt en skvätt smält smör ovanpå. Supergott verkligen, mättande på rätt sätt och onekligen nyttigt. Nog bäst som lunch, men ändå.

Så nu blev det ett jättelångt inlägg om ganska tråkiga saker och med världens enklaste recept, men jag kan ju lyckas med att prata sönder det mesta, så jag är inte förvånad. Vi ses imorgon bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar