söndag 10 april 2011

hallon och kesella till frukost


En (hel) del personer runtom vårt avlånga land försöker äta mycket protein. Detta för att man styrketränar tungt och vill öka i muskelmassa (och ibland samtidigt minska i fett). Jag och pojkvännen är några av dessa personer. Så alla recept ni ser här inne på min blogg är alltid kaloriberäknade. Vill du nån gång veta vad något innehåller, hojta till, så delar jag mer än gärna med mig av detta.

Vill man ligga på ett hög proteinintag äter man gärna kesella. Eller inte gärna kanske, men det är en bra produkt. Lätt kvarg från Arla är vad som gäller för oss. Passar bra till kalla dipper till mat, som mellanmål (serverat endast med lite fun light, dock alldeles för jobbig konsistens för mig att äta bara sådär) eller som frukost, istället för yoghurt.

Här har vi en variant, kvarg blandat med mjölk till en fin konsistens, lite fun light hallon, lite vaniljpulver och sen färska hallon. Hade jag haft lite proteinpulver i typ vaniljsmak hade jag även kunnat ha i det. Nåväl, ett proteinrikt alternativ till morgonens hallon och yoghurt. Komplettera med lite ägg och skinka och du håller dig mätt på lagom fett, mycket protein och lite kolhydrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar