fredag 15 april 2011

kostschema

Jag vill vara nyttig just nu. Som förmodligen, många andra. Men det finns olika definitioner av vad som är nyttigt. LCHF, Detoxer, GI osv... Men mitt mål nu är högt protein, lagom med (bra) fetter och lite kolhydrater, och bra/långsamma sådana. Det som jag åt i förra inlägget är ett bra alternativ på vad jag vill äta :)

Exempel på vad jag vill/ska/kommer äta:
Avokado
Kesella
Bär
Ost
Keso (måste lära mig att äta det)
Räkor
Lax
Svamp
Vit fisk
Tonfisk
Kyckling
Nötkött/Fläskkött
Bönor av alla typer
Alla typer av grönsaker
Frukt (inte ofta)
Bulgur (inte ofta)
Potatis (inte ofta)
Olivolja
Kokosmjölk
Vanlig mjölk, lätt
Oliver
Knäckebröd, Sport + (sällan)
Goda kryddor osv.
Örter
Grönt te

Saker som jag äter just nu (vissa oftare än andra) som jag inte ska äta längre:
Pasta
Majs
Skit (chips/godis/läsk osv)
Bröd
Grädde/fet crème fraiche och yoghurt
Ris
Socker

Kanske ointressant för vissa, men detta är min blogg och jag vill skriva upp för min skull vad jag måste börja/sluta äta.

Men vad jag tänkte var att någon kanske har några tips till mig över vad jag borde/inte borde äta med tanke på vad jag skrivit upp. Har ni några recepttips kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar