torsdag 14 oktober 2010

en god köttbulle går inte av för hackor


Jag är riktigt urusel på köttbullar. Helt ärligt. Men ibland kommer jag över recept som till och med jag kan göra, och som blir bra. Det är grejer det. Sist jag hittade ett recept så prövade jag det direkt. Det var riktigt gott så jag rekommenderar dig att testa det. Receptet kommer från Matklubben.se. Jag hackade potatisen istället för att riva den för jag tycker om när man får en liten bit potatis i sin köttbulle :)

För ett tjugotal köttbullar behöver du:
500 g blandfärs
1,5 dl grädde
1 ägg
2 små rivna potatisar
½ riven gul lök
Salt
Peppar
Socker

Blanda ihop ägg med grädde, lök, potatis och kryddor. Tillsätt köttfärsen. Rulla den lösa smeten till köttbullar och stek på medelvärde i mycket smör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar