lördag 25 juni 2011

caesarsallad

Veckans tema är ju sallader och då måste jag ju bara prata om min favoritsallad. Caesarsallad, eller heter det ceasarsallad(?), är en favorit som ligger mig varmt om hjärtat. Beställer det mer än gärna när jag är ute och äter. Idag blev det en fuskvariant med den här kryddmixen:

Helt okej faktiskt. Fungerade bra tillsammans med salladen, dock saknade jag en sardellsmak som ofta märks tydligt i caesarsallad annars. I salladen hade jag stekt kyckling, romansallad, bacon och sedan tillsatte jag saker som man normalt inte har i: gurka, majs och avokado. Resultatet blev jättegott. Snart måste jag dock berätta mitt favoritrecept på just denna dressing. Den är väldigt god.


Dryck till maten blev Cube - sour lemon vilken var frisk och (väldigt) söt. Passade bra. Underhållningen stod tvn för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar