fredag 17 juni 2011

hipp hipp hurra för mig

Idag är det min födelsedag! Jätterolig dag ska jag ha. Jag är helt ensam hemma och jag ska storstäda lägenheten. Nejdå, inga problem, jag ska städa under dagen och sen ikväll tar min familj med mig ut på en tapasmiddag. Imorgon vankas tårta. Recept kommer. Det är ju inte varje dag man fyller 20 år, så jag får ju faktiskt göra en riktigt god tårta för att fira :)

Just nu är det lite tomt med inlägg här och det beror delvis (helt) på att jag i måndags brände min högra hand ganska rejält på en stekpannas handtag. Den hade varit inne i ugnen och klantig som jag är greppade jag tag i den för att flytta på stekpannan när jag hade tagit ut den och den stod på spisen. Blev att åka till sjukhuset. Ingen fara egentligen, 2a gradens brännskador på delar av hanflatan samt 4 fingrar. Men högerhänt som jag är har jag knappast kunna laga mat eller skriva blogginlägg sedan dess. Så ni får ha lite tålamod med mig. Jag har även tappat lite bloggmotivation tack vare detta. Så jag återkommer när motivation, lust och handfunktion är återställt!


Jag bjuder på en bild när jag är betydligt
mer uppklädd och gladare än vad jag är nu :)
Från balen, lite drygt ett år sedan.

2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! Synd med handen, hoppas den läker snabbt!

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis på din 20-års dag i efterskott. Hoppas du hade en härlig födelsedag och tapaskväll.
    Aj, det gjorde säkert skitont. Hoppas det läker fint så du kan börja laga mat och blogga mer igen. Ser fram mot nya temaveckor =) (Det är jättekul tycker jag)
    (Vill gärna se dina favoriter i köket, sådant som du bara älskar, varför och vad du använder just det till. Kan vara ett gammalt ärvt fat, en visp, en kopp ja you name it.)
    Ps: Jag har bakat ditt hårdbröd så många gånger nu och jag vet inte hur många jag bjudit dem på och som jag fått lämna receptet till =)

    SvaraRadera