tisdag 21 juni 2011

värmer hjärtat

Det är sånt här som gör att man vill och orkar blogga:
Glitterfia sa...

Ett stort grattis på din 20-års dag i efterskott. Hoppas du hade en härlig födelsedag och tapaskväll.
Aj, det gjorde säkert skitont. Hoppas det läker fint så du kan börja laga mat och blogga mer igen. Ser fram mot nya temaveckor =) (Det är jättekul tycker jag)
(Vill gärna se dina favoriter i köket, sådant som du bara älskar, varför och vad du använder just det till. Kan vara ett gammalt ärvt fat, en visp, en kopp ja you name it.)
Ps: Jag har bakat ditt hårdbröd så många gånger nu och jag vet inte hur många jag bjudit dem på och som jag fått lämna receptet till =)


Jag uppskattar alla sådana här kommentarer så himla mycket och det är svårt att ens beskriva hur glad jag blir. Knäckebrödet som nämns hittar du här, och jag håller med om att det är väldigt gott!

Förresten kommer det till helgen det inlägget som Glitterfia frågade efter. Mina favoriter i köket. Missa inte det :)

Så efter denna kommentaren så orkade jag komma tillbaka med nya inlägg på mat som jag har längtat efter att få posta och visa er.

Allt enligt veckans tema, här kommer nästa salladsrecept.

Skölj och skiva tunt: sparris, rädisor, morötter och sockerärtor. Ringla över lite god dressing (senare i veckan får ni mitt favoritrecept på salladsdressing) eller bara lite olja och vinäger. Krydda med goda kryddor och servera sedan. Jag serverade denna enkla, fräscha, krispiga och vackra sommarsallad som tillbehör till en maträtt där det behövdes lite extra tuggmotstånd på tallriken. Passade utmärkt. Exempel på sådana maträtter kan ju vara potatismos, soppa eller grytor.

1 kommentar:

  1. Tack, vad roligt att det uppskattades. Ser, med spänning, fram mot helgens inlägg =) Din blogg ligger på min "kolla varje dag" lista =)

    SvaraRadera