måndag 11 januari 2010


Först och främst, det är så tråkigt att blogga när man inte har några fina bilder. Det tar emot att ens lägga in recept om man inte har fina bilder. Och jag Kan ta fina bilder jag har bara för tråkigt väder och för "dålig" kamera för att ta de fina bilderna. Så håll ut, jag kommer köpa en ny kamera, nån gång ;) Jag är inte den största avocadoälskaren men jag vet att de finns en del där ute. Men jag smakade iaf på det jag lagade. Jag lär mig, ett steg i taget. Här är receptet på två enkla avocado-tillbehör. Båda blev väldigt omtycka på middagen häromdagen. För den som inte är van att måtta med ögonen när man läser ingredienser så kan jag informera om att det är rätt små satser vi pratar om här!

Guacamole

2 små avocado eller en stor
1 dl creme fraiche
5-10 coctailtomater
Cayennepeppar
1 vitlöksklyfta, pressad
Salt
Peppar
Saften av en halv lime

Dela och ta bort skalet på avocadon. Skär i små kuben och hacka tomaterna i 8 bitar styck. Blanda med resten av ingredienserna och smaka av.

"Mammas favorit"

2 små rätt fasta avocado
1 liten burk kidneybönor
1 skvätt salladsdressing

Skala och skär avocado i skivor. Skölj bönorna och blanda med avocado och lagom mycket dressing.

1 kommentar: