onsdag 10 februari 2010

Dagens Lunch

Idag blev det stekt ryggbiff med en snabb sås och broccoli till lunch. Försöker ta de lugnt med kolhydraterna och då tycke jag broccoli är perfekt. Himla gott. Ryggbiff äter jag typ aldrig men det var extrapris i affären och f*n va gott det är. Jag måste säga att jag tröttnat lite på fläskkött. Nötkött är ju så himla mycket godare. Kan se galet ut med purjo så i såsen men jag älskar ju lök så för mig är det bara toppen! Ju mer lök ju bättre.

Först hackade jag lite purjolök. Jag kokade upp broccoli och valde smaken på min sås.

Vitlök och sambal oelek blev smaken på såsen. Först stekte jag purjon och sedan pressade jag i vitlök och tillsatte en tsk sambal oelek. Slog på 1 dl matlagningsgrädde och lät det koka tills krämig konsistens. Tillsatte lite madeira, salt, peppar och oregano för smak på slutet.

Jag grillade min ryggbiff och fick den precis som jag vill ha den, lagom rosa men inte blodig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar