torsdag 4 februari 2010

Lagom omotiverad

Jag är jätte omotiverad att blogga just nu, bloggen är ful och under konstruktion och innan den är klar känner jag mig hemskt osugen på att fylla på den med nya inlägg! Plugget är ändlöst, jag försöker hinna med gym, pojkvän, skola, två jobb och matlagning varje dag, plus att jag räknar kalorier också. Ibland vill jag sova i två dygn!! I alla fall... Idag köpte jag kebabkött på gris och tänkte äta det till lunch som sallad, men när jag kom hem hade vi inte ett enda blad med sallad. Så då åt jag makaroner till lunch, inte speciellt roligt, och så blev det köttet till middag istället.



"Kalla-den-vad-du-vill-grytan"

För sex personer. Ungefär det här hade jag i:
500 g strimlat kebabkött av gris
500 g passerade tomater (man kan med fördel ha krossade istället)
5 dl vatten
1 gul lök
1 röd chili
ev. en purjolök
2 burkar bönor

Smaksätt lite hur du vill exempelvis:
Sambal oelek + starkt paprikapulver
Curry, hackad röd paprika och lite creme fraiche
Gyroskrydda, grönsaker
Ananas, jordnötter och creme fraiche (+curry&paprikapulver)

Jag tog lite av allt och blev inte särskilt supernöjd med grytan av två anledningar : 1. Jag borde sluta ändra mig mitt i och krydda om på nytt. Jag borde lära mig att det aldrig blir lyckat. 2. Maten smakade för mycket gjutjärn. Dumma dumma gjutjärnsgryta!! Jag måste lära mig att jag inte gillar det, det också.

Nåväl grytan har i alla fall mycket potential och man kan servera den med ris, bulgur, pasta, eller bröd. Broccoli passar även bra till. Vi tänkte ha vitlöksbröd till men när mammas pojkvän kom hem från affären hade han köpt

Tzatzikibaguetter

Dvs som vitlöksbaguetter fast med tzatzikismör istället. Och dom var Supergoda. Jag har ingen superbra bild på dom men alla vet väl hur en vitlöksbaguette ser ut? Jag ger dom 4,5 av 5. Ett halvt poäng minus för att dom smakade en aningens artificiellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar