onsdag 17 mars 2010

Favorit


Något som jag inte gillar är att paprikapulver smakar så himla lite. Argh det ogillar jag starkt! Därför måste vi köpa "starkt Paprikapulver" eller vad de kallas i affären för att maten ska smaka något men de burkarna är ju så små att dom tar slut direkt, och det är ju både tråkigt, dyrt och inte speciellt miljövänligt. Så sist köpte vi hem en från Fiddes Payne och jag måste säga att hittills har detta märket inte svikit mig, det är bra varje gång (har även en annan sort med indisk krydda i) och det är rätt stora burkar. Det gillar jag starkt! Det är bra för galningar som jag, som kryddar maten till max.

Betyg är helt klart 5 av 5

2 kommentarer:

  1. Åh vart har du köpt den? smakar den lite rökig? vill ha.. :9

    Mvh mitta

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt den på min vanliga Ica Stormarknad. Märket har mest typ blandningar (BBQ, amerikanska kryddblandningar, indiska kryddblandningar) men leta du efter burkar som ser ut som den på bilden så ska du nog hitta det om det finns!

    Den smakar nödvändigtvis inte rökigt, kanske lite, men den Smakar. Det tycker jag annars att paprikapulver inte gör. Den är helt klart en krydda och inte bara ett färgämne.

    Den är helt klart värt lite letande, det är en rätt stor burk plus att det är bara ett stort hål så det är enkelt att dosera med mått osv.

    SvaraRadera