måndag 27 september 2010

en mättande och snabb lunch


Fryst broccoli är godare än färsk. Allra bäst är ICAs egna märke, tror jag det är, som har bra storlekar på buketterna. Jag föredrar nämligen när de är lite mindre, lite spädare. Med lite broccoli i frysen och lite köttfärs över lagar du en god middag. Snabbmat för att använda rätt uttryck. Utan alla transfetter, konserveringsmedel och "tomma" kalorier. Så är det i alla fall för mig, äter jag på Mcdonalds så får jag i mig massor av kalorier, utan att bli mätt.

I vilket fall som helst, tillbaka till den nyttiga maten. Det passar lika bra att äta detta om du går på LCHF eller om du bara vill äta en näringsrik, mättande och lite nyttigare lunch. Stek lite köttfärs, gul/rödlök, vitlök, purjolök eller vad du har i kylen. Ha kanske i lite champinjoner. Slå på lite rött vin kanske, eller lite god oxfond. På med ett skvätt grädde och lite soja. Vitpeppar och varför inte en nypa oregano.

Smaka av. Tabasco? Tomatpure? Majskorn? Ja varför inte. Du känner efter, vad vill jag äta idag? Lite god riven parmesan är inte heller en dum idé. Servera med broccoli som du kokat (värmt) snabbt i micron. Lite fusk måste man ju ta till om man ska laga snabbmat. Äta direkt. Känn dig mätt och belåten. Återgå till ditt arbete med förnyad energi! Vad nu än ditt arbete må vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar