måndag 13 september 2010

barndomsminnen och ryggskott

Idag efter en lång dag i skolan gick jag in förbi en Indisk mataffär på väg hem. Med mig hade jag min bärbara dator och två stora tunga väskor fyllda med böcker och annat roligt. Jag stannade längre än jag hade tänkte och köpte mer än jag hade tänkt vilket resulterade i en väldigt trött och arg Ulrika med väldigt ont i ryggen. Att jag på bussen därifrån även insåg att han tagit 180 kr för mycket betalt gjorde inte saken bättre. Bara att åka tillbaka vilket innebar ännu mer kånkande. Nog om det, se vad jag köpte! Jag är supernöjd. Vi bodde i Indien när jag var liten och det var kul att strosa runt bland hyllorna.

Jag har även lagt in lite länkar med tips vad du kan göra av vissa av dessa ingredienserna. När jag testat allt kommer jag med mer förslag.


Det blev ett väldigt vitt ljus på bilden men jag orkade inte stå och justera det. Ni ser ändå :)
Från vänster överst: Vårrulledeg, stor burk vattenkastanjer, mandelmjöl, vitlökspulver, Tandoori Masala krydda, Vanilj arom, Saffrans arom ( ska bli intressant att testa).
Från vänster nederst: ett kilo frysta råa tigerräkor, Papadums i både chili och vitlökssmak, små gröna färska chili, torkad ingefära, stjärnanis och svarta sesamfrön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar