tisdag 17 augusti 2010

4 Pastarätter!

Pastarätter jag åt nyligen, precis innan jag började med LCHF. Inget jag kan äta nu, men det stoppar mig inte från att tipsa andra om det jag ätit :) Har du ingen idé vad för pastasås du ska slänga ihop nu när vardagen kommer krypande kommer här då fyra st tips!

Koka upp pastavatten. Under tiden, stek bacon knaprigt och ta ur pannan. Stek kyckling och tillsätt strimlad purjolök. När det är klart tillsätt delade sugar snaps och krydda med curry, cayennepeppar, paprikapulver, salt, peppar och oregano. Slå på mjölk och tillsätt ett paket philadelphiaost. Om du vill kan du även ha i soltorkade tomater. Servera såsen varm med nykokt pasta och sallad.

Under tiden som du kokar risoni så hackar du fetaost, tomat, gurka och (finhackar) rödlök. Stek en bit lax och krydda med citronpeppar. När pastan är klar, blanda med salladen. Servera med salladsdressing och eventuellt oliver.

Stek upp kyckling och champinjoner. Rör ner lite hackad purjolök och pressa i en vitlöksklyfta. Ha i soltorkade tomater (valfritt). Rör ner en klick pesto och ha i grädde. Servera till nykokt pasta. Du kan även ha i andra grönsaker som zucchini, sockerärtor, paprika osv.

Här har jag serverat pasta med stekt fläskfilé och min vida berömda champinjonsås. Steg-för-steg recept på den kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar