onsdag 9 februari 2011

enkla feta middagen

Enklaste middagen hittills denna veckan kommer nog här:


Lövbiff, café de paris smör och sallad. Så fruktansvärt gott. Och helt löjligt enkelt. Denna gången skippade vi kolhydraterna. 'Nyttigare så', säger vissa. 'Tråkigare så', säger andra. Vi säger: enklare. Och faktiskt, ruskigt gott. Observera att länkarna är till de kryddorna jag använt (och rekommenderar) men att det självklart går att använda andra kryddor med ett gott resultat. Se det som tips.

Jag har märkt att mina LCHF-inlägg här på bloggen är rysligt populära och för alla er: detta är ju ett recept som passar för en kost med högt fettintag och lägre kolhydratsintag. Denna veckan är det ju enkla middagar som gäller och jag tycker att utesluta kolhydrater är ett sätt att göra middagen enklare och snabbare. PS: Både denna kycklingsalladen kan göras mer "LCHF" om man kör på avokado och nötter i salladen, och lite mindre grönt. Även denna middagen är lite LCHF-stuk på. Jag äter ju inte efter LCHF längre, men jag gillar att då och då äta sådan mat.

För två portioner behöver du:
2 skivor lövbiff
Grillkrydda
Blandad sallad
1 avokado
Salladsdressing
80 g smör
Café de paris kryddmix/krydda efter smak och anvisningar

Lägg upp sallad och en halv avokado vardera på två tallrikar. Ringla över salladsdressing. Blanda ihop smör med krydda och låt stå i kylen. Stek lövbiff på 1 min per sida på hög värme. Krydda med grillkrydda och servera direkt (kallnar fort pga tjockleken). Klicka över smör och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar