tisdag 1 februari 2011

nu mina kära vänner..





... är jag väldigt exalterad. Oj så spännande. I inlägget har jag lagt ut flera bilder på leveransen från min beställning på Borgebys Kryddgård i fredags. (Levererad redan på tisdag*tummen upp*.) Jag har inte hunnit smaka på nåt, men jag har hällt upp några av kryddorna i burkar, så luktat lite har jag. Allt ser så fräsch och gott ut, fint, färgglatt och gott. Kommer bli fantastiskt roligt att testa alla dessa kryddor!!!




Känns det tråkigt och trist i ditt kryddskåp tycker jag absolut att du ska surfa in och kika runt lite. Detta är något alla har råd med. De flesta påsarna du ser på bilderna kostar bara 10 kr st. Och dom är inte jättesmå. Plus att kvaliteten är så bra och de är så smakrika och färska att man behöver (nog) inte ta så mycket.


Först tänker jag prova att göra café de Paris smör till lövbiff och bakad potatis samt fiskkryddan med kräftsmak (hur gott låter inte det på en skala??) i en fisksoppa. Smulton essancen tänkte jag använda till mina livs första macaroons, låter så gott. Lakritspulvret har pojkvännen redan satt i sig en tesked av. Verkligen gott och rejäl lakritssmak. Smakar lite som det som saltlakritsgodisar brukar vara rullade i. Det kommer jag hitta på något roligt med. Betyg kommer kryddorna få allt eftersom jag prövar dem. Fortsättning följer -givetvis- ...



2 kommentarer:

  1. Jag använder i stort sett bara Borgebys kryddor då jag har lyckan att bo nära Borgeby så de har alltid marknadsstånd på alla marknader här i närheten. Mina favoriter är deras Bbq mix och en grillkrydda med röksmak. Jag brukar även passa på att köpa vaniljstång av dem eftersom den är så billig. Och det där lakritspulvret måste jag nog testa nästa gång. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Juliana: Åh va skönt att ha dem så nära. Okej, den grillkryddan med röksmak ska jag pröva mig på! Vaniljstången ska jag slå till på nästa gång också då!

    SvaraRadera