söndag 2 januari 2011

nyårslunch och framtida planer

Ja vem är det som säger att man bara kan äta gott på kvällen? Jag slog på stort och åt en supergod lunch. Pommes, ryggbiff, Lohmanders Bea och sallad. Supergott verkligen.


Har inga bilder från nyårsmiddagen, men vi var ca 24 personer och det bjöds på 3 rätters. Först skagentoast sen smördegsinbakad fläskfilé med chaminjonröra. Till det potatisgratäng, bea och tzatsiki och sallad. Till efterätt (då jag redan var supermätt) kladdig kladdkaka med vispgrädde och varma bär. Helt otroligt att dom lyckades sno ihop det till så många människor. Imponerad, minst sagt! :)

Sen vet jag att alla käkar pizza på nyårsdagen men jag och pojkvännen slog på stort och åt tre rätters. (Blir ofta det när jag har mycket tid över och lite matlagnings-kli-i-fingrarna.) Det blev räkcoctail i hans nya fina margaritha glas, fläskfilé med pressad potatis och champinjonsås. Till det sallad. Men sen måste jag säga, någon efterrätt orkade vi inte med. Så vi mumsade ostbågar och kollade på film istället. The Experiment som faktiskt var rätt bra. Lite annorlunda bara :)

Imorgon väntas promenad med bästa Sophie och vi ska tillbaka till det stället där vi växte upp och promendera i de skogarna som vi brukade luffa runt i som barn. Det var 6 år sen jag var där sist, fastän det inte ens tar en halvtimme att köra dit. Därefter en trip till Ikea. Kommer bli en mysig dag!

Här på bloggen kommer ni inom kort se en hel del vegetariska tips och middagar samt lite restaurang recensioner :) Håll till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar