måndag 31 januari 2011

chipstest

Innan ni får receptet på den goda kycklingrätten jag pratade om igår så tänkte jag ge en liten recension på de chipsen som jag och pojkvännen slog till på i helgen. Dubbel cheese and chili. Hur fel kan det bli, tänkte vi. Inte mycket. Ost är ju väldigt gott. Pojkvännen har varit flitig på gymmet länge nu och vi tänkte unna oss en filmkväll med chips. Filmen var bra, The Social Network, men chipsen var sådär. Först och främst hade ju ingen av oss ätit chips på länge, så när vi väl smällde i oss en halv påse var så blev vi väldigt mätta. För det andra så tyckte jag, med en risig hals, att dom var väldigt starka. Jag brukar gilla starkt men just på chips ser jag inte riktigt poängen. Ostsmaken gillade jag men chilismaken ansåg jag mer vara en mindre trevlig bismak. Pojkvännen hade en helt annan åsikt, osten var inte så god för att den påminde om sådana ostpinnar som OLW säljer, som han inte är så förtjust i. Och chilismaken kände han inte ens av. Förmodligen kände jag den bara för att halsen spökade. Vi hade olika åsikter men i slutändan samma åsikt. Chipsen var helt enkelt ingen hit!


De får bara betyget 2,5 av 5.

2 kommentarer:

  1. Jag smakade också dem i helgen och jag tyckte att de var så äckliga så jag kunde inte äta dem. Och jag brukar aldrig vara kräsen och kan äta "allt", men detta gick bara inte.

    SvaraRadera
  2. Juliana: Nej jag är precis samma. Det är synd, för smaken verkade så god!

    SvaraRadera