tisdag 22 mars 2011

i valet och kvalet...

Jag pratade i förra inlägget om att ibland vill man göra enkelt för sig. Och detta är en sådant tillfälle också. Men det är inte alltid lätt för det. Förra veckan stod jag länge och tänkte på: vilken dipp ska jag använda:


Grovt ilandsproblem, verkligen. Jo men det är ju svårt att bestämma sig vilken man ska ta. Jag har för mycket att välja mellan helt enkelt. Men till slut blev det dessa två:


Den med vitlök (grön påse) är en favorit sedan länge och ett säkert kort om jag vill fuska ihop en dippsås. Den med bearnaise var en liten besvikelse faktiskt. Smakade mest tvål.. Nej ska jag köra på en fuskvariant till bearnaise så blir det nog Keldas Bearnaise Delight. (170 kcal per 100 g istället för 760 kcal per 100 g som en vanlig bearnaise har).

En god middag blev det ju till slut i alla fall, bulgur, helstekt kyckling och grönsaker. Känns som om jag har börjat äta lite vårigt nu, passar ju bra, med tanke på hur mycket jag längtar efter lite solstrålar :)

2 kommentarer:

  1. En superenkel dipp eller sås får man annars om man blandar Crème Bonjour vitlöksost med crème fraiche...

    och... tusen tack för din fina kommentar om min tårta, har ju gjort ett antal fotbollstårtor nu men denna blev jag nog mest nöjd med.. =)

    SvaraRadera
  2. Ann: Åh det lät gott, det ska jag testa!

    SvaraRadera