söndag 27 mars 2011

väl förberedd


Idag har jag varit fruktansvärt produktiv i köket. Jag har gjort 14 st köttfärsbiffar, grillat ett kilo kycklingben, gjort nästan ett kilo kebabkött, stekt upp lök och champinjoner samt kokt potatis och bulgur. Även rört ihop lite kebabsås och vitlöksdipp.

Allt för att göra denna veckan så enkel som möjligt. Tanken är att min pojkvän och jag bara ska kunna plocka ihop våra matlådor, med lite variation och slippa laga nytt varje dag. Jag kan exempelvis käka biffar med potatis till lunch imorgon och kycklingben med stekta champinjoner, vitlöksdipp och bulgur till middag. Anledningen till att jag lagade så många olika saker är för att jag lätt tröttnar och avskyr att äta samma sak varje dag. Nu har jag väl lagat tillräckligt med mat så vi klarar oss fram till torsdag eller nåt, utan att behöva dra fram en enda kastrull!! Skönt! Både han och jag ska jobba mycket i veckan, så det kommer bli matlådor både till lunch och middag.

Jag återkommer med receptet på kebabköttet och biffarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar