söndag 20 mars 2011

veckan som varit

Den här veckan har det inte haglat in inlägg på bloggen direkt. Och det är den här sötnosens fel:


Jag har passat henne hela veckan för att min pojkvän åkte iväg med sin familj och åkte skidor uppe i Åre. Det är första gången hela deras familj kommit iväg tillsammans sedan de skaffade Julia, hunden alltså, så jag ställde gärna upp och gav dem en veckas semester.

Men hur som helst, från och med nu är jag alltså hemma och kan laga mat och blogga som vanligt! Stay tuned.

Veckan kommer inte ha något tema, men jag kommer däremot göra ett tema-inlägg om att laga mat till en person, och försöka bevisa att det inte alls måste vara tråkigt. Det är ju något som jag fått erfara denna veckan och jag har gjort det bästa av situationen.

3 kommentarer:

  1. Söt hund =) Kika gärna in på min matblogg där jag just nu har en tävling =)

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika. Vill börja med att säga -Vilken fin och inspirerande blogg du har. Jag skriver väldigt sällan kommentarer men jag är in så gott som varje dag här=)
    Har en fråga: -Du som bakar så mycket vad använder du för "maskin".
    Blogga gärna om dina "livsviktiga" köksverktyg, skålar osv... som du inte kan leva utan och som underlättar i köket. osv.
    Hälsningar Glitterfia

    SvaraRadera
  3. Coquina: Ja visst är hon söt :)

    Glitterfia: Åh tack för din härliga kommentar. Jag blir så glad. Angående maskin för bakning så använder jag ingen alls. Handkraft är det som används. Jag har länge velat ha en fin och användbar bakmaskin men det är ingenting som man har råd med som student. Men nån gång i livet så ska jag äga en sån, så är det bara. Så länge få jag nöja mig med att stå där och knåda..

    SvaraRadera