torsdag 31 mars 2011

snabb frukost


Jag gillar inte ägg särskilt mycket. Men jag äter det nästan varje morgon ändå, bara för att det är så nyttigt (och billigt). Ofta äter jag bara ägget rakt uppochner, vilket inte är så gott, men ibland lyxar jag till det med äggmackor. Då är det viktigt med kaviar. Länge kunde jag inte ens äta ägg utan kaviar till, men jag har nu lärt mig det. Men det är fortfarande absolut godast med kaviar till. Det är också viktigt att gulan inte är för torr, samtidigt som vitan absolut inte får vara rinnig överhuvudtaget. It's a fine line. Det är också något jag lärt mig på senare tid, att koka ägg. Numera blir de alltid såhär, vilket är precis som jag gillar:


Vad åt du till frukost idag?

Receptet på det goda knäckebrödet du ser i bild kommer ikväll eller imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag åt ägg till frukost :) Med massor av nymalen svartpeppar! testa det, jättegott!/ Erika

    SvaraRadera
  2. Erika: Oj det lät spännande. Ska testas!

    SvaraRadera