torsdag 8 oktober 2009

Uppfriskande upptäckt.

Är det bara jag som har migrän? Nej, visst finns det andra som har det också-tyvärr. Men jag kommer med en glad nyhet! Jag har själv (ja faktiskt) upptäckt ett "botemedel" för just hemsk huvudvärk som vi med migrän som bekant lider av lite alltför ofta. Förr, när jag gick på min medicin, så fick jag ändå huvudvärk. Och då fanns där EN sak som fungerade: Tonicvatten. Ja visst är det underligt. Men det är det enda som snabbt och effektivt botar min migrän. Visst är det bara för någon timme eller så, men det kan vara tillräckligt bra det! Tonic innehåller en sak som kallas Kinin och jag antog att det var detta som var så bra. Mamma ringde sin bästa kompis som är sjuksköterska och som i sin tur kollade upp just varför det ska vara bra. Det visade sig att kinin är blodkärlsvidgande och det ska hjälpa mot huvudvärk. Underbart va? Så när jag får lite huvudvärk så är det en drink med tonic som gäller, helst denna:


Lägg 10 isbitar i en kanna.
Skär en lime i klyftor och lägg i kannan.
Fyll upp med hälften vatten och hälften tonicvatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar