måndag 18 oktober 2010

världens bästa sås?

Jag vet inte om jag har skrivit om denna såsen förut men den är ju så fruktansvärt god att den gör inget om man skriver om den två gånger. Jag skojar inte när jag säger att den är nästan den godaste såsen jag smakat. Vilket som var godare kan jag inte ens nämna. Vet inte om jag har smakat en godare..
Vill du servera den till kött så ändra om lite i ingredienserna. Vi åt denna till duchessepotatis och fylld lax nyåret 2008-2009 när både min och mammas pojkvänner var krassliga. Vi stannade hemma, lagade god mat och kollade på mamma mia! Så härligt. Receptet hittade jag i mammas gamla pärmar med recept. Det är alltid kul att sitta där och bläddra. Ibland kommer man över gamla favoriter.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Såg länken till denna sås på Matplatsen. Jag testade såsen ikväll till lax. Himmel vad god den var! Håller med dig om att det är världens godaste sås. Kommer definitivt bli en stammis hemma hos oss! Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Marlene: Ja va kul att höra att jag får uppbackning för mina drastiska uttalanden! Såsen är verkligen oslagbar :)

    SvaraRadera